Kedai Ayam Segar di Taman Bukit Kinrara

By Friday, February 24, 2012

Syukur Alhamdulillah, sy diberi seorang jiran yang baik hati. Kak Nadia Loretta. She's the one who introduce me to this place. Selama ini sy ingat tak der kedai mcm nih di kwsn rumah. Paling best, sy dpt share info ini di blog sy dan pastinya ramai muslimah terutama ibu2 yang memang memasak untuk anak-anak dan suami kerana ternyata ianya Halal dan baik. Bukan kah Rasullullah menyuruh kite mencari makanan Halallan Tayyiban?. Halal dan baik. Penyembelih beragama Islam. Ayam akan diproses di sana juga. Kena tunggu lama sket la. Tapi, kalau dah biasa dengan empunya kedai ini, boleh call terus dan order. So, tak perlu tunggu lama-lama. :-) :-).

ALIDA ENTERPRISE di No.20, Jalan TBK 1/6, Tmn Bukit Kinrara, 47186, Puchong,Selangor. No hp : 017-6411341 / 016-9048059.

Rumah Ayam. :D. Ada 3 jenis ayam. Ayam biasa, ayam kampung and ayam pencen. Ayam kampung die takder la sama sebijik macam ayam kampung yang ayah dan mak sy bela. Memang tak boleh lawan la kan rase die. Tapi, ok la if nak masak sup ke, masak lemak ke, gulai ke. Ayam bandar pun sedap juga sebab rasa die segar!. Boleh pilih ikut saiz.

Ayam-ayam bandarHari tu, sy beli ayam kampung. Timbang dulu ayam nih. Baik jer dia. Kalau ayam kg kat kampung sy, dah lama terbang. Heheh...
Ayam yang sedang disembelih. Bekas tong besar ini adalah untuk meletakkan ayam yang sudah disembelih. Teringat sy masa di kampung. Kawasan rumah sy lapang. Lepas sembelih terus biarkan die menggelumpur kebebasan di atas rumput.

Semoga apa yang sy kongsikan ini dapat dijadikan panduan untuk semua muslimin dan muslimat.


ps : Tetiba teringat kari mak / sup ayam kg mak sy. Sedap sebab masak guna dapur arang.

You Might Also Like

3 comments

  1. kite 'suka' kan tgk ayam tu menggelupur..ke sana ke mari..jatuh,bangun..aik..hidup lagi ke?heheh

    ReplyDelete
  2. JAKUN! hahaha....pastuh, tolong mak cabut bulu2 ayam tuh, sangkut kat penyidai ayam tuh, tapi tuh la..berkat kot kan?...

    -ANGAH

    ReplyDelete
  3. hehe.sapa ingat ayam dekat rumah ada berapa ekor?
    tanya mak n ayah.
    they will know how many of them exactly, the colour,size, other physical features and even their characters!

    acik

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.