Switzerland _Zurich ( Last Day)

By Sunday, December 09, 2012 ,

Coffee/ tea maker section

selection of breads / croissants

cereals
Hasil kami
let's make a move now (dlm bag ader telur rebus utk hannah, bekalan nanti)
bus station near our hotel

sabar menanti

Big Christmas tree inside the main station Zurich HB. 

Hannah and her 1001 faces. Hehe

See? Hannah, Hannah..

Simbol kebanggaan masyarakat Switzerland. Jam dan mereka adalah bangsa yang sangat menepati masa. Benar-benar seperti tertulis di dalam surah Al-Asr. Cuma sayang, umat islam sendiri tidak begitu menghayati ayat-ayat tersebut

Hannah sangat excited dapat main snow. Sempat la main ais kat situ. Haha
Selamat tinggal Switzerland. Au revoir! Negara yang cantik, bersih dan mendamaikan. Selama kami tinggal 4 hari 3 malam di sana, pemandu-pemandu kereta/lori sangat bertimbang rasa kepada pejalan kaki. Pantang nampak , terus berhenti dan memberi kami peluang untuk melintas jalan. Lagi hebat dari French. Sangat berlainan dengan Malaysia. Mungkin rakyat Malaysia ada yang baik hati tetapi sangat jarang dan susah. Selepas ini, saya berazam ingin menjadi pemandu yg baik hati terhadap pejalan kaki di Malaysia. :)
Sampai di Airport, dan lepas check in bag kami terus menuju ke family service kerana saya pernah terbaca di TripAdvisor forum mengatakan, family service di Zurich Airport antara yang terbaik dan sangkaan kami memang benar. Memang bagus, semua kelengkapan dari tempat untuk tukar diapers baby, microwave, utensils for kids/baby to eat, baby wipes, toys, books. Awesome! Maka, jari-jari kecil Hannah pun terus melukis sesuatu di atas kertas putih ini. :)

Kertas A4 dan pencil colors which provided by them

Main dan terus bermain. Suka sangat!

Zurich Airport view taken from the family service room.

Salji bertakung atas sayap Swiss Airline. Flight kami delay disebabkan sedikit kerosakan yang berlaku ketika truck ingin menghilangkan ketulan-ketulan salji di atas sayap kapal terbang . Delayed lagi baik dari cancel terus kan?. 



Percutian ke Switzerland yang menyeronokkan, walaupun letih tetapi berbaloi bila dapat melihat negara dan adab/ragam masyarakat luar negara. InshaALLAH, jika umur panjang, bulan February nanti kami akan ke London pula. Salam sayang!

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.