Tobu Asakusa Station

By Tuesday, January 12, 2016 , ,

Assalammualaikum w.b.t

Bagi tujuan menaiki train 'Spacia' ataupun limited express train dan local train untuk menuju ke Kinugawa Onsen Station anda perlu ke Tobu Asakusa train Station. 

Lintas zebra crossing untuk sampai ke Tobu Asakusa Train Station. Landmark lain, ianya bertentangan dengan restoren KFC.


Bila masuk sini, anda akan berada di level 1F di mana terdapatnya Tobu Sightseeing service counter. Boleh juga beli Nikko and Kinugawa Pass di sini. Cuma mungkin agak sedikit sesak dari office di SkyTree.

Limited express train and local train platform terletak di tingkat 2 (2F). Boleh semak jadual perjalanan kat screen ni

Sebab berjalan menggunakan Pass, jadi masuk dalam ni untuk terus ke platform. ( Tak perlu lalu tempat touch in ticket yang biasa tu)

Firstly, please show your Kinugawa Pass at here . Train ticket simpan dulu.

Then, baru keluarkan train ticket dan officer ini akan check ticket kita
Semak car and seat number pada tiket supaya senang nak masuk nanti. Nihonjin ni berdisplin and mengikut rules dengan baik sekali.

Bila dah confirm kat mane car number kita nanti, boleh beratur siap-siap kat sini. Senang kan? ..memang sistematik sangat sistem public transport di Jepun ni.


 Tips lain :

1) Wajib sampai awal sekurang-kurangnya 15minit awal sebelum waktu train kita berlepas

2) Google map dahulu di mana Tobu Asakusa Station ini berada sebab kami pun agak confuse pada awalnya. Tapi, diselamatkan oleh signboard yang berada di sekitar kawasan Asakusa station.

That's all for now. Next entry will update on the Spacia (limited express train). 

InshaALLAH

Thank you for reading!


 





You Might Also Like

1 comments

  1. suke tgk public transport kat sane...bersih kemas dan teratur jek kan nany..... penah tgk dokumentari pasal tu kat tv teruja abis laaa dibuatnyer...malaysia payah leee..lagi2 bas...ramai warganegara asing ajek yg ashemmm2 baunye hahahaahaha

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.