Event & workshop : Redmi x Involve Asia x Lazada

By Monday, March 06, 2017 , , , , ,

Assalammualaikum w.b.t

Berkesempatan saya ( walaupun terlambat setengah jam ) menghadirkan diri ke satu lagi blogger event ataupun lebih kepada workshop style anjuran Involve Asia, Mi ( Redmi 4A ) dan Lazada.

Majlis pelancaran smartphone Redmi 4A ini telah diadakan di Hotel Berjaya Timesquare, Kuala Lumpur.


Syarikat XIAOMI telah melancarkan satu model smpartphone terbaru iaitu, REDMI 4A di MALAYSIA. Ianya telah pun berada di pasaran pada Januray 2017.
Selain dari smartphone REDMI 4A ini, terdapat juga beberapa produk dari XIAOMI. Antaranya adalah wellness watch, powerbank dan speaker yang comel.
Sesuai untuk mereka yang mengamalkan cara hidup yang aktif. Too bad, saya dah beli. Kalau tak memang cerah masa hadapan beli yang ni jer. Murah pun murah...less then RM300 if I not mistaken.
Tak sempat nak test pun speaker ni. Tapi nampak sangatlah handy dan sesuai kalau nak bawak travel balik kampung or ke hotel or ke mana-mana yang bersesuaian.
Sesi bersoal jawab, melihat, mencuba dan mengambil gambar dari blogger yang hadir.
The event was officially started with a speech delivered by Mr. Arjun Batra on Introduction of REDMI 4A from XIAOMI Commercial Manager- Global Sales Department.
Followed by Mr. Gerald Young , CMO dari Involve Asia. Beliau berkongsi tips bagaimana untuk earning a commission from every sale you refer!
Ada beberapa perkara penting yang saya terlepas sebab terlewat datang arituh. Antaranya, cabutan bertuah. Kena amik number masa registration. Then lepas tuh ada contest snap & share . Amik gambar selfie dengan smartphone REDMI 4A then share dekat IG masing-masing. Pemenang nya adalah based on berapa banyak 'likes' yang terkumpul.
Ini pun pada saya sangat menarik. Mr. Andrew  founder of  ShopCoupons. He's the one who founded the ShopCoupons back on 2014 and in digital marketing space for more than 6 years.

Banyak tips yang dikongsikan oleh beliau tentang bagaimana kita boleh optimize and monetize our blog post . Dengan secara tidak rasmi, blog kita akan cepat terkenal dan menyebabkan blog traffic meningkat.

Antaranya adalah dengan meletakkan keyword reseaching yang betul, tukar auto permalink ke custom permalink dan gambar yang kita letak pun boleh kita tukar nama yang kita rasa semua orang akan cari kat google. Yes! ini I baru tahu ok.

Sebelum pemenang untuk lucky draw diumumkan. Meh kita tengok siapakah pemenang bertuah "snap and share" . Hasil dari 'likes' terbanyak di IG .Tahniah semua!

Tomomi
Jocko
Suki

Sebelum  pulang kembali ke pangkal jalan. Marilah sama-sama mengabadikan kenangan dengan semua bloggers yang hadir dan penganjur event iaitu : Involve Asia. Lazada Voucher sponsored by ShopCoupons.

That's All and Thank you for reading!


You Might Also Like

3 comments

  1. Bestkan. hopefully dapat attend event sama sama lagi :D

    ReplyDelete
  2. Redmi ni memang antara phone yang stable dengan spec pun not bad juga. Ramai orang yang tahu pasal gadget prefer untuk beli redmi ni. Syoknyaaaa kalau dapat hadiah tu! haha akak tak dapat ke.

    ReplyDelete
  3. Hp bru yer..skarang mcm2 brand ada

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.