Ciri-ciri istimewa Smartphone Redmi 4A ! ( Now launched in Malaysia )

By Friday, March 03, 2017 , , ,

Assalammualaikum w.b.t

Kehadiran pelbagai jenama smartphone di Malaysia kadangkala menyebabkan kita sendiri pening nak pilih yang mana satu. Ada orang yang mementingkan resolution camera memandangkan ramai yang menceburi perniagaan di atas talian. Melalui IG, FB ataupun blog. For me, gambar yang cantik juga penting untuk mempengaruhi hasil jualan kita. Kadang tuh, masak cekodok hangit hitam ajer pun..dapat banyak likes. HAHAH! Tapi apa pun, saya nak pesan awal-awal. Please don't judge a book by it's cover ok.
Point seterusnya adalah berkenaan dengan budget. Yerla, kalau student tuh still menagih simpati scholarship from PAMA ( Papa and Mama ) . So, takkan lah nak beli smartphone yang harganya mencecah ribuan ringgit. Unless, memang parents kaya raya. Silakan.

Harga smartphone Redmi4A yang mampu milik.

Cerita pasal harga ajer tak cukup kan. Selalunya kita mestilah nak tahu details tentang produk yang kita nak beli tuh. Baru lah tau samada duit yang kita laburkan itu worth it or not. Jom kita tengok ciri-ciri istimewa lain bagi Smartphone Redmi 4A. 

Saiznya yang nipis dan ringan


'Handy'. Just nice untuk dipegang dengan sebelah tangan 

 * Apa pun. Saiz ini adalah merupakan citarasa masing-masing. Sebab ada orang suka yang besar and vice versa
 Warna lembut menjadi pilihan

Kalau saya, akan pilih warna rose gold. Awwww! so elegant kan?

13 MP Kamera
Oh wow! Ciri kamera yang ada pada smartphone Redmi 4A ini sangat sesuai untuk mereka yang mementing kualiti gambar. Panaroma view diperlukan bila nak ambil gambar secara beramai-ramai. Kalau selalu buat gathering dengan kawan-kawan or attended bloggers event dan majlis kekeluargaan. 

Dan anything yang ada kaitan dengan 'panaroma'. Selalukan kita dengar panaroma yang indah ataupun, panaroma di tepian pantai itu sungguh menggamit kenangan. Haaa...gitteww. 

Antara contoh gambar yang diambil menggunakan camera dari Redmi 4A


King / queen of selfie 

Ini memang yang dicari-cari oleh si pemaisuri / raja selfie. Boleh beautify kan lagi. Maka hilanglah segala bintik hitam, putih, cokelat dan kekusaman di atas muka itu. Tapi, nanti kalau jumpa lively ada yang tegur ...kenapa nampak lain dari gambar ? Masa tuh , keluarkan smart phone Redmi 4A ni sambil cakap. Inilah rahsia kejayaan I !!! HAHAHA..

Boleh pilih lagi nak smart or pro beauty ?

Dual apps




Tak cukup 1 whatsapp? or yang nak asingkan contact number personal vs officemates or business boleh la aplikasikan dual apps ini.Pastikan ada 2 simcards dalam smartphone tu ok? jadi lepas ni tak perlulah perlu bawa dua smartphone ke mana-mana. Senang kan macam tuh? It's simplify your life kekdahnya.



Bukan sahaja whatsapp tapi semua apps yang ada. Dua akaun untuk semua apps.

Theme yang menarik dan boleh diubah


Boleh pilih nak background yang mana. Kalau tak suka background macam ni, letak lah gambar family ker, diri sendiri ataupun orang yang korang sayang. Tapi kalau taknak letak pape pun boleh. Takde orang marah pun 😁
Kapasiti bateri yang tahan lama



Tak payah risau kalau kejap-kejap nak check bateri tinggal berapa % then lepas tuh kalut nak charge. But yang paling penting adalah perlu ketahui tips untuk jimat bateri smartphone. Mencegah lebih baik dari mengubati. Hiks!

Full specs. You won't regret


Dengan kapasiti stor yang agak 'mewah' dan ditambahkan dengan ciri-ciri istimewa yang lain. RAM yang bersaiz 2GB untuk smooth Adroid experience dan saiz internal storage adalah 16GB. Jadi, takderla nanti problem handphone kita hang dan slow ajer . Smartphone ini juga beroperasi dengan MIUI 8 yang terbaru based on Android 6.0.1 (Marshmallow). Bila fikir balik, rasa macam tak percaya harga Redmi 4A ini hanyalah RM459.00!



Lepas ini kalau ada sesiapa sedang mencari smartphone dengan harga yang berpatutan, boleh lah beli secara online melalui LAZADA ataupun klik link di bawah dan anda akan terus ke website yang diingini 


selamat membeli belah and thanks for reading!

This Lazada x Redmi 4A was organized by Involved Asia. Lazada Voucher sponsored by ShopCoupons.


You Might Also Like

4 comments

  1. bila baca entry ni macam nak beli hp lagi satu...so far ada satu hp..ada 33 groups!hahah pening hp..pening lagi tuan badan...!ni belum.masuk groups suka2..group kerja banyak gila...

    ReplyDelete
  2. dahlah murah. kamera best lak tu. haisshhh.

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.