My Birthday Wishlist from ShopBack!

By Monday, March 13, 2017 , , , , ,

Assalammualaikum w.b.t

Sempena ulangtahun yang ke-dua, ShopBack Malaysia dengan berbesar hati mengadakan contest untuk blogger membuat birthday wishlist  dari pelbagai jenama online yang terkenal. Wahhh!!! sangat teruja di sini. Sebabnya birthday saya akan tiba tidak lama lagi. Bila tuh? 11 April nanti. Yer, tinggal lebih kurang sebulan ajer lagi. Memang ibarat orang mengantuk disorong bantal lah gitu kan?




Korang dah pernah dengar tak pasal Shopback ni? Untuk saya, inilah kali pertama saya mengetahui tentang kewujudan kedai online yang bernama ShopBack. Nampak sangat dah lama tak mengikuti perkembangan pasal benda shopping online ni.

Oh yer! ShopBack ini berlainan dengan kedai online yang lain. Kenapa? antaranya adalah kerana ianya merupakan online shop pertama yang menggunakan teknik 'cahsback' iaitu anda akan dapat semula duit dari hasil shopping di ShopBack ini. Tapi bukanlah 100% yang kita dapat. Ianya bergantung kepada berapa % cashback yang ditawarkan oleh setiap merchant yang ada di dalam Shopback.



Walaupun barang yang korang nak beli tuh nanti dah ada discount, masih lagi applicable sistem cashback ni. Haa??? amacam? sangat menarik kan. Mesti banyak murah tuh!

Terdapat lebih daripada 500 jenama online yang terkenal menjadi rakan kongsi di ShopBack. Antaranya termasuk, Lazada, Booking.com,FoodPanda, Uber, Book Depository dan banyak lagi!

https://www.shopback.my/

Untuk 'cash out' duit kita selepas kita shopping tadi adalah sangat mudah. Hanya melalui account bank kita ataupun paypal account. Cerita tentang ShopBack juga pernah keluar di The Star Online, New Straits Times, Says.com, The Borneo Post, TechlnAsia, Channel News Asia dan banyak lagi.

Bukan sahaja di Malaysia, tetapi ShopBack juga ada di beberapa buah negara yang lain seperti di Singapore, Phillipines, Indonesia, Taiwan dan India.

So,

How actually Shopback Works?

Semua merchant yang bertapak di ShopBack akan membayar komisen kepada ShopBack setiap kali kita shopping beli barang derang. Jadi, ShopBack bermurah hati ingin berkongsi beberapa % hasil komisen yang mereka dapat dengan kita semua! Yeayyyyy~~~ clap! clap! 

Itulah yang dikenali sebagai "cashback"

Masih tak faham dan kurang jelas?
Jom tengok contoh berpandukan senarai birthday wishlist yang saya senaraikan di bawah beserta dengan pengiraan tentang berapa banyak cashback yang kita akan dapat semula selepas kita shopping di sana.


Wishlist pertama yang menjadi idaman kalbu adalah Leggings dari Reebok. Sekarang ni, saya tengah mengamalkan gaya hidup aktif. Dalam seminggu saya akan pergi berzumba dan senam aerobic sebanyak 3-4 kali. Jadi, bertambahlah stok seluar exercise saya. Kadang tuh, tak sempat nak basuh sebab target buat laundry kalau boleh takmo la hari-hari. Sebab nak jimat elektrik dan air. 

Berapa cashback yang saya dapat if saya beli legging ni? 

RM87.20 ( harga barang ) x 0.08 ( % cashback ) =  RM6.97 (cashback yang kita dapat)

Harga sebenar yang saya bayar untuk legging (RM87.20 - RM6.97) = RM80.23

Dari harga asal RM109.00 turun sampai RM87.20! Dari 3 digit jadi 2 digit terus. Fuhhh! Menggoda iman betul.



Wishlist yang kedua adalah Reversible Skirt dari ZALORA. Disebabkan legging tersebut memang ketat dan baju yang saya pakai pun tak labuh mana jadi saya nak pasangkan dengan skirt yang comel ini. Dahla kaler pink, comel dan reversible pulak tuh. Lagi apa? What?? RM20.00 only? eh! mana ada...lagi murah lah korang.

RM20.00 ( harga barang ) x 0.08 ( % cashback ) =  RM1.60 (cashback yang kita dapat)

Yerla, lepas tolak cashback dan diskaun tuh harga Skirt-Pink-Comel-Reversible ni cuma RM18.40!!! Kalau macam ni, tak payah tunggu wishlist birthday, rasa gatal ajer jari jemari ni nak terus shopping. Ok. Sila sabar yer Puan Nany. Sabar kan separuh dari Iman. Allah S.W.T suka dan sayang orang-orang yang bersabar.


Ok what's next?



Bila dah ada Skirt-Pink-comel-reversible dan legging warna hitam yang menawan tuh rasanya tak lengkap kalau tade baju yang sesuai yer dak? Kalau dapat kombo ketiga-tiga senarai barang ni memang BEST betul. Sengaja saya memilih warna putih / cerah begini sebab boleh masuk dengan warna lain barulah seronok dan sentiasa excited nak berzumba. Tempat saya berzumba dan bersenam aerobik tuh semua perempuan dan tertutup. Sebab tuh lah saya teringin nak pakai macam ni. Hihihi...


RM27.00 ( harga barang ) x 0.08 ( % cashback ) =  RM2.16 (cashback yang kita dapat

Harga selepas cashback ( RM27.00 - RM2.16 ) = RM24.84


Alat penimbang ini sangat diperlukan untuk monitor berat badan saya secara konsisten. Maklumlah, saya ada target yang tertentu seperti contoh nak turunkan berat badan. 

Tahukah anda bahawa jika sentiasa bersenam dengan konsisten dan mengamalkan gaya pemakanan yang sihat akan mempengaruhi body age, body fat % dan phsique rating? . 

Bukan saya saja boleh pakai, tapi suami dan anak-anak pun boleh tumpang sekaki. Keluarga sihat, hidup lebih ceria dan bahagia. Gittew.

RM407.53 ( harga barang ) x 10 ( % cashback ) =  RM40.75 cashback yang kita dapat

Harga selepas cashback ( RM407.53 - RM40.75) =
RM366.78

Bila dah bersenam berpeluh kita akan rasa badan lebih ringan dari biasa. Nak lagi rase lebih segar teringin juga minyak wangi dari Bvlgari ni. Lepas peluh-peluh dan mandi terus sembur minyak wangi ni sket kat badan. Fuhhh~~ sure rasa di awang-awangan. Hahahah! 

RM715.80 ( harga barang ) x 10 ( % cashback ) =  RM71.58 cashback yang kita dapat

Harga selepas cashback (RM715.80-RM71.58) = 
RM366.78


Baju raya korang dah beli belum? Kalau yang tak tau nak beli kat mana and tade idea nak pakai baju yang macamana. Silakan ke FashionValet  melalui platform ShopBack online sahaja ya. Baru boleh dapat cashback tu. 

Kalau tak, memang tak dapat ler. Hehehe... So, cantik tak baju dress sopan dari LOVE TO DRESS ni? Saya jatuh cinta terus pada warna nya yang sangat lembut dan menenangkan jiwa. 

"ShopBack yang baik hati, kalau saya menang saya nak warna lilac dan regular size yer. Petite size tuh belum lagi. Masih berusaha.... G.A.N.B.A.T.E !!!

RM279.00 ( harga barang ) x 5 ( % cashback ) =  RM13.95 cashback yang kita dapat

Harga selepas cashback (RM279.00-RM13.95) = 
RM265.05





Wishlist seterusnya adalah untuk anakanda, Hannah. Dia mintak kamera Instax Mini ni dah lama dah since kami dok kat Jepun lagi. Maknanya dah almost 3 years wishlist dia. Lagipun rasa nak bagi reward ajer sebab hari tuh dapat keputusan yang cemerlang masa peperiksaan akhir tahun di sekolah, dapat jadi tokoh pelajar perempuan dan 25 February yang lalu merupakan harijadi nya yang ke -9. Haa..tengok? dekat-dekat ajer tarikh dengan ulangtahun ShopBack ni. Beza 3 hari saje. Hihihihi!

RM428.00( harga barang ) x 10 ( % cashback ) =  RM42.80 cashback yang kita dapat

Harga selepas cashback (RM428.00-RM42.80) = 
RM385.20





Saya memerlukan Bardwill Island Breeze Zippered umbrella TableCloth dari Lazada ni adalah kerana tablecloth yang sedang digunakan sekarang sudahpun koyak. Lagi satu, sebab yang ni dual applications. Wah! tekno nyer bunyi. 

HAHAH! boleh digunakan untuk indoor atapun outdoor. Senang la kalau nak camping ataupun berpiknik. Disebabkan corak nya yang cantik dan abstrak, lalu yang ini menjadi pilihan hati.



RM306.77( harga barang ) x 10 ( % cashback ) =  RM30.67 cashback yang kita dapat

Harga selepas cashback (RM306.77- RM30.67) = 
RM276.10



Hobi saya semasa lapang selain dari berblogging dan menjahit. Saya juga suka membaca. Buku yang bertajuk "Happiness Every Day" dari Book Depository ini saya rasakan amat menarik untuk dibaca. Tajuknya pun pada saya dah mampu menarik kita semua untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut.

Yer..siapa yang tak nak happy kan ? Tapi lumrah hidup kita yang bergelar hamba ini sentiasa diuji oleh ALLAH S.W.T. Jadi, sangat perlu untuk kita kembali mencari semangat yang sudah hilang itu. Harapnya, kalau dapat baca buku ni bolehla saya berkongsi kegembiraan saya dengan korang semua. Sharing is caring!


RM100.08( harga barang ) x 5 ( % cashback ) =  RM5.00 cashback yang kita dapat

Harga selepas cashback (RM100.08-RM5.00) = 
RM95.08


Baru-baru ini, saya ada beli Essential Oil jenama PURE. Memang baunya sangat harum dan menyegarkan minda. Setakat ni dok sapu-sapu and gosok-gosok ajer kat kulit. Lagi bagus dan effective kalau ada dissufer seketul kat dalam rumah. 

Lagipun, Umair anak saya ada exzema. Selalu sangat kalau bangun dari tidur dia akan terbersin dan hidung berhingus. Kalau ada dissufer boleh letak dalam bilik dia and beli satu lagi essential oil , PEPPERMINT. Sesuai sangat dipasang sepanjang malam waktu tidur dalam bilik. Mana tau, dapat kurangkan exzema dia kan?

RM108.00( harga barang ) x 10 ( % cashback ) =  RM10.80 cashback yang kita dapat

Harga selepas cashback (RM108.00-10.80) =  RM97.20


Last but not least is hotel in Penang! Kenapa Penang? sebab kali terakhir saya jejak negeri tersebut adalah pada tahun 2013. Masa tu reunion sekolah saya di Balik Pulau dan saya pergi balik hari. Jadi memang tak sempat lah nak berjalan-jalan mengimbau kenangan tempat saya outing dengan kawan-kawan sekolah dahulu. 

Alangkah seronoknya, kalau dapat bawa family saya ke Pulau Pinang sambil melawat Museum 3D yang famous tuh. Dapat juga pekena laksa and rojak yang power kat sana. 

Le Dream Boutique Hotel menawarkan harga berpatutan untuk 2 orang dewasa dan 3 orang kanak-kanak. Superior Room lengkap dengan kemudahan internet, free parking, No AirAsiaGo booking fees serta sarapan pagi. Harga untuk satu malam adalah RM266!


Dengan AirAsiaGo mereka menawarkan sehingga 6.0% cashback dan ada lagi potongan harga tidak lebih dari 40% !!!

RM266.00( harga bilik semalaman ) x 6 ( % cashback ) =  RM15.96 cashback yang kita dapat

Harga selepas cashback (RM266.00-15.96) =  RM250.04

Bermakna, RM50 sahaja per person!

Ok..Itulah sahaja 11 wishlist saya sempena birthday yang akan datang. Untuk pembaca blogger yang disayangi, saya nak bagi RM5 untuk shopping di ShopBack. Nah! sila klik link kat bawah ni :

                                             Saya nak free RM5

Jangan lupa register dulu yer. Then, kalau nak tahu lebih lanjut on how ShopBack works. Please watch this video ok?





Langkah demi langkah cara yang ditunjukkan untuk shopping di ShopBack :

https://www.shopback.my/how-it-works


Siap disediakan cara pengiraan.Nanti korang cuba la masukkan nilai RM barang yang korang nak beli tuh. Boleh tau berapa hasil cashback yang kita dapat.

Sekali lagi...kalau nak shopping online yang berbaloi-baloi jangan tunggu lama-lama yer. Pergi terus ke website ShopBack : https://www.shopback.my/

Yang suka sangat Lazada boleh terus click : https://www.shopback.my/lazada

Lepas tuh, taknak buang masa sebab dah tau  nak cari baju or anything related tuh fashion melalui ShopBack boleh click :  https://www.shopback.my/fashion

Antara platform social media yang ada :


Atau nak lagi senang shopping melalui smartphone sahaja? Jangan lupa download ShopBack Apps menggunakan : https://www.shopback.my/mobile-apps

Selamat bershopping kawan-kawan semua!

That's All and Thank you for reading!




You Might Also Like

9 comments


  1. Gud luck nany...manatahu ada rezeki awk kan..

    ReplyDelete
  2. Mula2 saya ingat nak baca sampai habis barang-barang yang akak nak tu hahaha tapi lepas nampak birthday akak 11 April terus terbantut. Birthday saya 12 April! wahhhhh sehari ja beza haha.

    Saya nak juga penimbang berat badan tu sebab berat badan semakin parah sekarang hahaha. Penang memang best! banyak makanan yang menarik hehe tahu makan je kan. Siap kira lagi berapa cashback yang kita akan dapat. Hebatnya, kalau saya memang tak kira dah la. Math kelaut even for simple calculation hahaha good luck kak! nak join juga ni nanti :)

    ReplyDelete
  3. semoga apa yang dihajati akan tercapai, ameeen. good luck

    ReplyDelete
  4. Ala.. Kalau birthday dah lepas boleh tak? Hehe.. Memang best shopback ni. Dah pernah dapat cashback credit terus masuk dalam akaun bank. Memang syioookk!

    ReplyDelete
  5. Nani pun teringin jugak ada koleksi dari Fashion Valet. Hahah. Anyway goodluck kak Nany :)

    ReplyDelete
  6. Rasanya ramai jugak blogger yg join wishlist kat Shopback ni kan NF...
    Malu nak bagi tahu, sebenarnya hakak tak pernah shopping online hihi.... nampak sangatlah senjanya ye NF hihi...
    Bukan apa takut kalau dah start shopping tak leh nak berhenti, agaknya logik tak alasan tu haha...

    Bezday kita sama bulanlah NF...

    ReplyDelete
  7. Thanks korang. Alhamdulillah...menang grand prize. :)

    ReplyDelete
  8. visit back
    https://tarotthefool.blogspot.my/2017/04/glamour-night-rose-annual-dinner-2017.html?showComment=1493047666212#c1061339815027073585

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.