Dapatkan Samsung Galaxy S8+ Smartphone Di SenHeng!!

By Wednesday, May 10, 2017 , , , ,

Assalammualaikum w.b.t

Hai semua!

Baru-baru ini, Samsung yang merupakan syarikat smartphone yang berasal dari Korea Utara telah melancarkan smartphone edisi terbaru iaitu : GALAXY S8!

INFINITY DISPLAY

Antara ciri-ciri istimewa dan lain dari yang lain adalah Samsung Galaxy S8+ mempunyai skrin yang terbesar jika dibandingkan dengan Samsung Galaxy S Series yang lain. Ianya berukuran di antara 5.8" ataupun 6.2".

Perbezaan ketara saiz skrin Samsung Galaxy S Series.
Jadi memang bahagia sangat bila nak layan movie ataupun tengok ceramah-ceramah agama dari ustaz / ustazah kegemaran uolls bila skrin smartphone ni agak besar compare dengan yang lain. Sebab tiada had atau 'border' macam smartphone lain.

Infinity Display - Kini dengan adanya Samsung Galaxy S8+ anda semua boleh tonton dan tatap sepenuh perasaan movie kegemaran masing-masing.
Well, bila saiz skrin tuh dah luas , panjang dan lebar. Tak perlu lagi jari jemari kita terkial-kial nak skrol sikit-sikit lepas tu tergantung info yang kita baca tu kan. Kiranya, memudahkan sikit la proses membaca kita tuh haa... Hehehe..

Untuk mereka yang suka bermain game juga sangatlah sesuai dan make sure main tanpa gangguan yer semua.Barulah boleh menikmati skrin besar luas ni dengan perasaan yang sangat BEST!

Antara keistimewaan yang lain adalah ciri 'Multi Window' yang membolehkan pengguna Samsung Galaxy S8+ berchatting sambil masih menonton movie kegemaran. Cool kan macam tuh? Saya selalu kena closed dulu movie yang saya tengah layan if nak chat dengan kawan-kawan. Lepas tuh, dah malas dah nak layan balik movie tu. Leceh sebab kena cari balik kat mana kita stop layan. Rasa macam errr...buang masa ajer.

DUAL PIXEL 12 MP CAMERA

Dengan kehadiran 12 MP camera, kini anda mampu mengambil gambar yang cantik walaupun objek tersebut sedang bergerak kerana adanya teknik 'rapid autofocus'. Lepas tuh, kalau dah ambil gambar banyak-banyak, then kita boleh combine 3 gambar moving objects menjadi satu dan hasilnya sangat walla!!! lebih cantik dan jelas. Ianya dikenali sebagai "Multi-frame combination technique"

IRIS SCANNER

Yang paling terbaru kalau nak unlock smartphone Samsung Galaxy S8+ adalah dengan menggunakan iris sanner (teknik imbasan anak mata). Si pemakai contact lense yang berwarna juga tak perlu risau kerana ianya masih dapat berfungsi seperti biasa.

Sangat bagus sistem keselamatan yang sebegini rupa kerana ianya boleh mengelakkan handphone kita dari 'diceroboh' oleh orang lain. Walaupun dengan peningkatan usia, ciri 'unlock' dengan menggunakan teknik iris scanner masih dapat digunakan.

Apa yang saya boleh kongsikan pengalaman jika menggunakan imbasan cap jari ialah. Selalu juga kena buat 2-3 kali baru boleh unlock. Lagi leceh sebab saya selalu masuk dapur . Masak, cuci pinggan periuk belanga. Lepas tuh nak unlock handphone kena lap dulu jari tu sebab basah kan. Die tak dapat detect terus. Tapi kalau guna iris scanner memang sangat pantas dan memudahkan!
Contoh perbezaan teknik unlock menggunakan iris scanner vs fingerprint.
Demo cara unlock menggunakan teknik iris scanner :)
TIGA WARNA SMARTPHONE SAMSUNG GALAXY S8+

Buat sementara waktu ini, Rakyat Malaysia boleh mendapatkan tiga warna yang diberikan untuk kita membuat pilihan. 

1) Midnight Black
2) Maple Gold
3) Orchid Gray
 
Midnight Black



Maple Gold

 
Orchid Gray


Kalau saya diberi pilihan..sudah tentu saya akan memilih Orchid Gray kerana warnanya yang nampak elegant dan sugguh stylo!

Untuk yang tertanya-tanya, kat mana nak beli handphone Samsung Galaxy S8+ ni dengan bayararan secara ansurans, korang boleh terjah SenHeng yer.

Sebabnya, sekarang ni SenHeng ada buat promotion tau. Boleh click link SenHeng kat sini :

http://www.senheng.com.my/slider-promotion/samsung-galaxy-s8.html

Bayaran boleh dibuat dengan dua cara. Samada Online ataupun Offline. 
  • Sen Heng's promotion details:
    • Online = Up to 24 months Installment, Extra 1 year warranty.
    • Offline = Up to 24 months Installment, Extra 1 year warranty, Senheng Mobile Sim Pack. 
Jadi, jangan tunggu lagi. Sila dapatkan Samsung Galaxy S8+ di mana-mana cawangan SenHeng (senQ) yang berhampiran yer!

This launching event was organized by SenHeng x Involve Asia

That's All and Thank you for reading!











You Might Also Like

6 comments

  1. Ni kalau husband ana nampak memang terjebak kak. Tp gambar dr Samsung mmg cun. Kebanyakan gambar di blog ana semua pakai hp Samsung :)

    ReplyDelete
  2. Heheh harga pun mesti meletop kan :P

    ReplyDelete
  3. Cantik colour maple gold tu 😄

    ReplyDelete
  4. memang plan nak beli hp baru..tapi bujet je xdo nany...:)

    ReplyDelete
  5. Cik abang ai kalau suruh baca pasal gadget mmg faveret dia

    ReplyDelete
  6. plan nak beli telefon baru, nak tau gak telefon apa yang best..tengok samsung ni pun ok juga

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.