Jom Print Gambar Raya di PhotoBook Worldwide ShopBack Malaysia!

By Monday, July 03, 2017 , , ,

Assalammualaikum w.b.t

Hai Semua!


Pernah tak kadang-kadang uols terfikir nak shopping something kat ShopBack tapi kering idea tak tau nak shopping ape. Lagi-lagi dah lepas raya ni kan? Semua pun dah beli. Tapi tanpa korang sedar ataupun tidak, sebenarnya ada lagi yang korang semua boleh shopping.


Post-Raya shopping namanya. Opss!


Antara kelebihan shopping di Shopback ni sebenarnya adalah korang boleh 'menyimpan' duit sambil bershopping di ShopBack.


Meh sini nak share idea-idea menarik untuk 'menyimpan' duit di ShopBack.


Print Gambar Cantik Dengan Gaya Tersendiri Di Photobook Wordwide


Kepada yang suka mengambil gambar samada suka-suka ataupun tujuan untuk  business, boleh lah ke page Photobook Wordwide. 


Kan baru balik dari beraya di kampung dengan keluarga dan orang tersayang. Mesti ada tangkap gambar kan? Apa kata kalau gambar-gambar raya tersebut diabadikan di album gambar.


Jangan risau kalau fikir leceh lah nak kena gi kedai gambar and cuci semua gambar tuh. Sekarang ni semua nya di hujung jari. Paling penting ada internet, kemahuan dan kerajinan nak buat.


Photobook Worldwide kini sedang menawarkan harga runtuh kepada semua. Jimat banyak tau. Mana tidaknya, selain diskaun sehingga 80%. Kita juga mampu mendapat semula cashback sehingga 12%!



 Jangan tunggu lama-lama. Jom kita klik kat sini :  https://www.shopback.my/photobook-worldwide
Hello birdy! gambar cantik ni diambil masa Raya ke-5 di Mini Zoo , KL Tower. Ini salah satu idea kalau tak tau nak print gambar ape
Beli Barang Masakan Secara Online Melalui Honestbee

Korang biasa beli barang dapur atau bahan masakan secara online dengan TESCO tak? Haa..samalah juga kalau shopping dengan Honestbee melalui ShopBack. Cuma, kelainannya adalah bila bershopping di Honestbee, kita akan dapat balik duit kita tuh. Banyak atau sedikit bergantung berapa % yang ditawarkan
.



Ada banyak tau kedai-kedai famous yang sudah bertapak di Honestbee tuh. Antaranya, termasuk Real Food yang menjual organic foods, Wondermilk dan Shojikiya. Sebagai peminat sushi dan sup miso, maka saya rasa sangat gembira bila tengok ada kedai Jepun bertapak di situ. 






Lepas ni, kalau malas nak keluar beli seaweed nak buat sushi. Bolehlah beli online ajer kat sini. Siap dalam pulangan sebanyak 1.00% kalau kita existing customer manakala 4.00% kalau kita new customer. 

Harga selepas tolak cashback 4.00%  ialah : RM15.26 


Ianya hanya boleh didapati di Honestbee.

Shopping bahan masakan dapur di Honestbee pada saya sesuai untuk bahan yang 'rare'. Susah ko nak jumpa kat kedai runcit belakang rumah tu haa... Yerla, takat serai, daun pandan tuh tak payah susah-susah gi kedai. Ntah-ntah, petik ajer kat halaman rumah yer tak? hehehe..


See? Inilah hasil lemang Jepun untuk potluck sempena Hari Guru Bulan May yang lalu. Bikin sendiri memang sangat puas hati.

Dapatkan Alat Bantuan Berbento Yang Comel Di Qoo10

Dulu masa saya pernah tinggal di Jepun sekejap, memang kerja kat sana salah satu nya adalah membuat bento comel dan cute sampai nak nangis dan tak sanggup nak makan. Bahahah!

Hari-hari Hannah pergi ke sekolah akan bawa bento yang saya masak dan olah sendiri. Selalunya, saya akan cari idea di google ataupun IG.  Saya guna acuan khas yang saya beli di Daiso atau kadang tuh, kalau saya jumpa yang rare, memang saya beli terus.


Antara hasil karya bento saya :
Saya guna acuan yang sama, cuma menu nya berlainan sedikit. Nasi goreng vs nasi putih. Tips lain untuk menjadikan sebarang bentuk bento yang comel cantik terletak begini. 

Korang kena gunakan beras Jepun. Ataupun mungkin boleh cuba guna beras siam wangi tuh. Kalau beras biasa takut terlerai dan comot pula.

Apa kata kalau korang semua tengok acuan bento yang comel dekat Qoo10. Ada pelbagai bentuk dan yang paling best memang ada yang tidak dijual di Malaysia. 

Contohnya :



Bento bentuk muka kucing or harimau ni saya guna acuan yang lebih kurang begini :

Qoo10 kini menawarkan cashback dari 2.00%  sehingga 4.00%. Jadi, jangan tunggu lagi. Boleh cepat-cepat pergi check ke website ShopBack.my



Carilah barang pilihan hati anda di sana!

That's All and Thank You For Reading

You Might Also Like

8 comments

  1. dh lama tk buat photobook..dlu2 zaman tgh rajin sempat la ada 3 photobook...suka tgk org berbento..

    ReplyDelete
  2. Comelnya bento tu. Mesti anak2 teruja nak makan kan sis. Ana yg tgk pun rasa nak makan. Hehe

    ReplyDelete
  3. lama tak buat photobook.

    yummy cantiknya bento u . nanti kids dah sekolah mesti i eksaited nak buat

    ReplyDelete
  4. Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin kak!
    Nak print gambar raya juga but then takda satu pun tangkap gambar waktu raya. punyalah sedih rasa hati haha.

    ReplyDelete
  5. Dulu dulu sukaa betul buat photobook. Sekarang banyak simpan dalam laptop aje. Itu pun risau jugak hilang.

    ReplyDelete
  6. Lupa lak nak ucap Selamat Hari Raya kat Nanny. Selamat Hari Raya maaf zahir batin Nanny...

    Tak pernah soping onlinelah Nanny.
    Yg tang print gambo tu....nanti diaorang pist ke macam mana tu Nanny

    ReplyDelete
  7. buat photobook tu ada.
    print gambo tu tak pernah lg dgn photobook.com, nany.
    bento. teringin nak berbento.
    tapi, malang sgt sebab pepagi takde masa byk.
    aida salute ibu ibu yg rajin berbento.

    ReplyDelete
  8. Quite an interesting article that has clubbed the best og one can find from specific stores. Thanks for sharing, i am also looking for something like the site Photobook to buy a canvas print. I will check and book that with the help of latest Photobook offers.

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.