Hannah Menang Peraduan Melukis Emoji Anjuran Smiggle!

By Saturday, September 30, 2017 , , , , , ,

Assalammualaikum w.b.t

Hai semua!

Alhamdulillah..hari yang paling ditungu-tunggu bila anakanda sulong, Hannah dapat claimed hadiah dia dari Smiggle. Kalau nak tau Smiggle ni merupakan kedai menjual barangan peralatan sekolah dari bag, lunchbox, pencil case, botol air, pencil dan bermacam-macam lagilah.

Harga pun pada saya agak mahal juga lah kan kalau nak dibandingkan dengan brand made in Malaysia ni. Maklumlah, Smiggle ni barangan import dari Australia. Kalau ada sesapa yang nak makan angin di sana, boleh lah kot borong banyak-banyak. Hehehe..

Alkisahnya, bila suatu hari dalam bulan Ogos yang lepas, Hannah bawak balik borang peraduan melukis emoji yang diberikan dari seorang rakan kelasnya. Macam biasa lah, saya ni memang suka support benda-benda yang baik macam ni. Mana tau ade rezeki boleh menang kan? Hannah pula teruja sebab nampak kawan-kawan di sekolah ada yang memakai barang Smiggle. Teringin lah tuh!

Pada awalnya, Hannah cuma lukis sajer lepas tuh agaknya die terlupa ataupun mood die hilang ke laut dalam. Maka maknya pun datang dan tarik semula ke daratan. Bagi kata-kata semangat dan saya suruh dia warna.

Ini hasil akhir karya emoji Hannah. Kemudian, follow ajer instruction seperti yang tertulis di atas borang tu.

Kami pun tak de menaruh harapan yang tinggu untung terpilih disebabkan penyertaan pastinya dari seluruh negara. Tak aperla, saya bagitahu Hannah..kita cuba dulu. Mana tau, ada rezeki dapatlah Hannah merasa pakai barang Smiggle.

Sebenarnya, bukan tak nak belikan. Tapi rasa macam agak mahal untuk beli barang-barang Smiggle ni. Lainlah, kalau saya masih bekerja macam dulu. Agaknya, sebulan satu barang kot mak nya beli dari Smiggle ni. Huhuhuhu....

Bila dia usaha sendiri dan dapat apa yang dia impikan, terasa lain sangat perasaannya. Seronoknya tu memang tak dapat nak diluahkan. Sebagai ibu, pastinya saya sentiasa memberikan dorongan untuk anak-anak menyalurkan bakat yang mereka ada.


Baik sangat sales assistant ni. She told us that there are three themes for girls. You can choose which theme that you like.  At first, Hannah nampak macam suka purple..lepas tuh bila nampak ada gambar kucing yang comel kat bag warna biru tuh. Terus dia nak pilih yang tuh. Lunch box and pencil case pun ada dua jenis. Hannah tak tengok harga dah, terus dia amik yang paling cantik. Hahah! pandai yer ko nakkkk~~~
 Mak over excited dari anaknya. Bhahahah!
Hannah dapat 4 barang ; Bag sekolah, lunch box, water bottle and pencil case

Kena paksa buat boomerang dengan Ms Loretta yang friendly ni. Kita layankan ajer laaa..hehehe...
 Her happy face! Smile from ear to ear. :)

Tahniah Hannah! I am so proud of you. I hope you will learn that something that is valuable is very hard and difficult to achieve. But it's possible to do it! By effort , don't give up and make du'a to ALLAH S.W.T. InshaALLAH..you will gain a success.

Mama sentiasa doakan kejayaan anak-anak mama, di dunia dan yang paling penting di akhirat kelak. Pastinya syurga yang kita semua impikan.

That's All and Thank You for reading!



You Might Also Like

9 comments

  1. Tahniah Hannah.. Rezeki dpt brg smiggle.. Mmg mahal brg2 nya.. Kita pn xpernh belikan tp anakdara dpt adiah birthday pensil case dr ciksu nya

    ReplyDelete
  2. Tahniah Hannah.. Rezeki dpt brg smiggle.. Mmg mahal brg2 nya.. Kita pn xpernh belikan tp anakdara dpt adiah birthday pensil case dr ciksu nya

    ReplyDelete
  3. Dia lebih seronok dapat cara tu. Terasa bangga jugak dia. Sebab menang peraduan.

    ReplyDelete
  4. Hannah, masuk lagi tau mana2 pertandingan.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah tahniah hannah. moga success selalu. syukur rezeki :)

    ReplyDelete
  6. Tahniah Hannah...
    Memang mahal brg jenama smiggle tu.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah tahniah hannah, mesti hadiah itu sangat bermakna kerana hannah dapat dari hasil usahanya sendiri.

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.