Syukur Seadanya!

By Friday, April 27, 2018 , ,

Assalammualaikum w.b.t

Lately ni rasa tak berapa rajin nak mengupdate blog. Antara sebab lain adalah tengah gian nak menjahit balik. Bila dah start menjahit tuh, kalau boleh nak siapkan harituh jugak.

   Hasil menjahit belajar menggunakan e-video. Kurung kedah dan kain selisih tepi.
Lepas tuh sibuk juga survey sekolah kebangsaan untuk Hannah. Pergi PPD kat Shah Alam. Lepas tuh pergi ricci Sekolah Seksyen 2 BK dan SK Bukit Jalil.

InshaALLAH, kalau jadi tukarkan Hannah nanti saya cerita semuanya di sini yer. Buat masa ini, Hannah masih bersekolah di SRIIPUJ lagi. Hati seorang ibu berbelah bahagi sebenarnya.

Semoga nanti ALLAH buka kan pintu dan jalan untuk setiap masalah yang dihadapi. Aktiviti lain sepanjang bulan April ini juga adalah sibuk nak qada' puasa. Haih...inilah kan semua nya last minute. Ada lagi sehari nak kena ganti.

Lepas tuh, turun padang hias kelas anak-anak di sekolah mereka. Walaupun dengar macam senang jer nak 'hias' kelas tuh, tapi sebenarnya persediaannya agak meletihkan. Kena fikir tema, lepas tuh bahagikan tugas, lepas tuh cari masa buat sket-sket dari rumah dan akhir sekali kena set masa dengan parents lain untuk hias kelas mereka.
 Gigih nya mak angkat yang sorang ni buat 'bee-day chart' untuk kelas anak-anak
 Huruf ni beli di Kaison. Tapi nombor 4 nya takde. Nampak gayanye kena D.I.Y lah pulak yer.


                                      Gotong royong parents yang nak datang membantu.
Paling best, bulan April juga bila saya dapat anak saudara baru. Anak lelaki. Alhamdulillah..setelah penantian selama 12 tahun 11 bulan abang dan kakak ipar saya mencuba untuk mendapatkan zuriat mereka sendiri. Allahu Akbar! rase sebak juga bila mengenangkan usaha mereka yang gigih demi untuk mendapatkan seorang anak.
Itulah namanya rezeki dan ketentuan Qada' dan Qadar dari ILLAHI. Segala-galanya datang dari ALLAH. Kita sebagai hambanya perlu berusaha dan tidak putus asa.

Harilahir nya jatuh pada bulan April. Bermakna, sama bulan dengan saya dan suami. Hehehe..

Pada 11 haribulan arituh tetiba jer ada orang tekan loceng rumah. Lepas tuh ..WOW! ade surprise delivery dari adik saya di Banting tuh. Huwaaa...terharu iols.

Walaupun brownies jer..tapi rasa tetap happy ya amat! thanks Ayom buat surprise ni. Sedap kek nya. Satu rumah suka.



Ini pula gambar mak dan ayah. Dapat pizza dominos dan sejambak coklat! HAHAH! surprise kami adik beradik yang buat. Saja jer suka-suka nak buat derang happy sebenarnya.

Sedih tengok gambar mak dan ayah. Bila anak-anak dah besar dan ada tanggungjawab masing-masing. Susah dah nak balik macam dulu. Maafkan kami mak, ayah. Doa kami semoga mak dan ayah sentiasa dalam limpahan rahmat dan kasih sayang ALLAH S.W.T

That's All and Thank you for reading

Happy weekends!



You Might Also Like

1 comments

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.