Jom mewarna di Hypermedia Library, Bandar Puteri, Puchong

By Monday, December 19, 2016 , , , ,

Assalammualaikum w.b.t

Hari ni dah 19 haribulan. Bermakna ada lagi lebih kurang dalam 2 weeks untuk anak-anak memulakan hari persekolahan untuk tahun yang baru, 2017. Cepat sungguh kan masa berlalu. Cuti sekolah ni kami tak jalan ke mana pun, cuma balik kampung and jalan di Mall kalau ada keperluan.

Cuma nak cerita aktiviti menarik yang tertarik yang boleh anak-anak lakukan sepanjang cuti sekolah ni. By the way, anak-anak saya berumur 8, 6 dan 4 tahun. Jadi cabaran nya tidaklah sebesar ibu-ibu yang ada baby ataupun jarak usia anak-anak yang rapat dan masih kecil. For me, sesuaikan aktiviti dengan usia si manja. Faktor lain juga perlu diambil kira.

Last Friday, saya bawa anak-anak ke library hypermedia Puchong untuk memasuki pertandingan mewarna. Sepanjang cuti sekolah ni, memang library ada buat pelbagai aktiviti termasuk coloring contest and art & craft. Memang ada bilik khas di dalam kids zone untuk aktiviti seperti ini dijalankan.

Jom tengok apa lagi aktiviti yang disediakan di Hypermedia Library , Bandar Puteri, Puchong :


Best kan? hampir setiap hari ada aktiviti yang dijalankan di sini. Lagi satu, kalau aktiviti tersebut yang merupakan art & craft contoh "boneka dari span" bahan-bahan kita kena sediakan sendiri. Pihak library cuma menyediakan alatan asas seperti gunting, pensel warna dan gam. Tapi kalau aktiviti mewarna tuh..tak yah bawak apa-apa lah kecuali nak guna oil pastels ke water color ke..boleh la bawak sendrik. Yuran pula hanya serendah RM1.



Masa yang diberikan untuk peserta menghabiskan tugasan mereka adalah selama sejam. Ibu bapa tidak dibenarkan memasuki bilik ini. Kitaorg intai ajer dari pintu kaca tu. Hehehe...gambar pun tak berapa menjadi sebab kena filter dengan kaca. Hahah!

Peserta pun tak ramai. Kurang dari 10 orang
Paling atas tuh adalah  hasil terakhir Hannah mewarna. Sebenarnya saja ajer suka-suka kasi die warming up masuk this kind of contest. Nak bagi dia biasa dengan feeling and environment pertandingan tuh. Tak sangka juga bila Hannah dapat tempat pertama :) Alhamdulillah..
Dalam tu ada bekas air, tupperware makanan, crayon and alat tulis. Dari awal sebelum kakak masuk pertandingan lagi si Uwais dah pesan awal-awal..kalau kakak menang dia nak sket hadiah kakak tuh. Hahah! kalau dia nak masuk memang mama nya tak harap la dia boleh independent. Takut nanti, kakak kena kacau tak pun kaler half jer pastuh sibuk cari mama :)

Jadi korang jangan tunggu lagi....cuba check public library terdekat dengan rumah. Mana tau, anak-anak pun enjoy.

That's All and Thank you for reading!


You Might Also Like

0 comments

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.