Keep Trying & Have Faith!

By Sunday, October 16, 2016 , , , ,

Assalammualaikum w.b.t

Kisahnya, bila saya mendapat tempahan untuk membuat book cover dari seorang rakan. Setelah beberapa hari menjahit termasuk lah, bukak balik jahitan, pasang bukak balik zipper, betulkan kain yang senget, gunting lebihan kain.

Dan rasa sedih menyelubungi segenap jiwaku ini sebab hasilnya tidak seperti yang diangan dan diimpikan. Sobs..sobs...sobs..

Semangat yang pada mulanya memang berapi-api membara sebab seronok bermain dangan fabrics. Matching kan dengan corak kain yang pelbagai warna , memilih warna zip dan membuat design sendiri. 

Akhirnya, saya redha dan let go saje perasaan yang tak best tuh. Yeahhh~~~ we have to learn on how  to let go things in our life and keep patience. Saya alter sedikit dan saya bagi pada anak saya untuk dia gunakan sebagai cover book communication dia.

Hasil pertama walaupun ini merupakan tempahan ke - 4 yang saya sudah terima. Jahitan yang tidak berapa kemas. Zip tu pun actually senget benget dan hasil bentuk akhir tidak membentuk empat segi tepat .
Tapi saya cuba untuk tidak berputus asa. Lagipun, tidak mahu mensia-sia kan kepercayaan yang telah diberikan oleh seorang kawan. Lalu saya google dan melihat video tutorial cara membuat book cover yang lain. Saya design dahulu dan terus buat pola atas brown paper.

Dengan semangat yang baru, saya pergi ke Spotlight (kedai menjual fabrics yang diimport dari Australia) . Recharge semula idea di sana. Cari corak kain dan warna yang menarik dan sesuai.

Balik di rumah, potong kain, dan sambung jahit. Sambil tengok video sambil jahit. Hahaha!~

Hasil nya?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Alhamdulillah..

Gembira betul rasa. Puas hati sebab apa yang diangankan tercapai juga.Terima kasih untuk yang menempah. Kalau ada sesiapa yang nak custom made book cover or Al-Quran cover sila pm atau email :

nanyadifah@gmail.com

Thats' all and thank you for reading!




You Might Also Like

8 comments

  1. so cute!! i pon minat jahit tapi tu la.. tak cukup masa

    ReplyDelete
  2. I feel you..hihi..congrate nany..terbaikkk

    ReplyDelete
  3. I feel you..hihi..congrate nany..terbaikkk

    ReplyDelete
  4. pandainya jahit.. UA belum sempat nak blaja lg ni..nnti nak menjahit juga

    ReplyDelete
  5. Sebelumnya salam kenal mba, ini kunjungan perdana saya. Salam kenal blogger indonesia :)

    ReplyDelete
  6. CANTIK!!! untungnye kalo pandai jahit sendiri mcm nie...tiap hari anak2 pi sekolah bawak pensil case bertukar2...lieya bab jahit ni mmg fail laa nany....jahit jelujor biase pun lintang pukang...

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.