Bento : 1st week of June

By Friday, June 05, 2015 , ,

Assalammualaikum wbt

I am quite addicted with bento now. Dan rasenye dah boleh dikategorikan sebagai hobi baru kat sini.
Alhamdulillah, saya masih dapat buat apa yang saya suka. Dulu, masa bekerja di pejabat, kena bersaing and trying to pleased everyone . Nothing fancy pun..tapi yerla, adat makan gaji. Kena la ikhlaskan bekerja. Penat masih penat sebab pagi-pagi nak uruskan anak-anak kecil untuk ke daycare. Balik keje, amik derang then kena layan derang lagi. Saya tabik hormat dekat ibu yg bekerjaya. Lagi lagi yang sempat siapkan bento untuk anak-anak mereka. Syabas!

Itu kisah dulu...
 
Sekarang, dah dekat 9 months sy bergelar homemaker. Walaupun saya tidak perlu untuk kelam kabut pergi kerja tetapi saya masih bangun awal. Kat sini, subuh habis pukul 4:30am , so jadual saya setiap hari akan bangun pukul 4:00am. Selepas solat subuh, terus pakai uniform (apron ) masuk dapur. Kebiasaannya, saya akan masak breakfast untuk suami, bekal lunch untuk suami dan anak. Lunch saya masak dalam kuantiti yang agak banyak jadi nanti saya akan ada masa lain untuk diri sendiri dan anak-anak. Habis masak and deco bento dalam pukul 7:00 am. Lepas tu, banyak acara lain menunggu di rumah. Saya akan pastikan ada sesuatu untuk dibuat. Baru akan rase produktif macam tuh. Heheheh..

Ok, ini bento saya untuk minggu ini. Ada jugak yang actually not turned as expected. ..tapi takper sebab dalam life ini tak sumer bende yang kita nak akan dapat and kalau dapat pun tak macam ape yg kite betul-betul mahukan. So, yes! as long as we do our best to our children then good enough. My last words, have a nice weekends and do not forget to recite Al-Kahfi today ! 

Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

You Might Also Like

3 comments

  1. bestnya.. rasa semangat pulak nak buat bekal anak ke sekolah bila tengok bento ni.. jemput ke blog saya
    http://aidatulshima.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum wbt Aidatul Shima,
    Thank you sudi jenguk my blog and tinggal komen. Salam perkenalan. :)

    ReplyDelete
  3. salam...
    saya pun baru berbento 2 bulan lebih masa berpantang anak ke-4.
    seronok kann... tapi hanya buat bila baby n anak no-3 tidur :)
    tkasih sudi singgah n komen di blog saya.

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.