Keindahan Kilauan & Silauan Dari Swarovski Zirconia!

By Friday, February 03, 2017 , ,



Assalammualaikum w.b.t

Blogger event pertama  January 2017 disambut meriah oleh saya dan rakan-rakan blogger yang lain. Saya dapat kenalan baru,  free gift dan dapat pengalaman . Majlis ini telah berlangsung pada 25 January , hari Rabu. Majlis tandatangan persetujuan di antara HWL Jewellery Sdn Bhd dengan SWAROVSKI.

Sejarah Syarikat dan Pencapaian:
 
  • Ditubuhkan pada tahun 1985, nama syarikat Hup Weng Lee Jewellery Trading Company, dengan menggunakan jenama yang bernama CAP88
  • Pada tahun 1997, ianya didaftarkan sebagai syarikat persendirian (Sdn Bhd), sekarang dikenali sebagai Hup Weng Lee Jewellery Trading Sdn Bhd. Jenama CAP88 dikekalkan

  • Pada tahun 2009, syarikat menukar nama sebagai HWL Jewellery Trading Sdn Bhd. Jenama juga ditukar kepada C88. Jenama yang lama, CAP88 ditamatkan.
  • Pada tahun 2009 juga, HWL pindah ke Menara Perdana, sebuah bangunan industrial di Georgetown, Penang, dengan sebuah kilang memprosses barangan kemas yang amat lengkap.
  • Tahun 2017 merupakan satu langkah yang amat bersejarah bagi HWL kerana mereka akan memasuki satu kerjasama dengan Swarovski Gemstones, sebuah syarikat antarabangsa yang amat terkenal di seluruh dunia, yang menghasilkan batu-batu permata yang berkualiti paling tinggi.

Aktiviti-aktiviti  Utama HWL Jewellery Trading Sdn Bhd:

 
  • Membeli bahan-bahan mentah, merekabentuk, membuat and mengedar barang-barang kemas, kedua-dua emas and perak.
  • C88 (brand asal) mempunyai sebanyak 600 pelanggan (kedai emas) di seluruh Malaysia.
  • C88 Premier (brand baru yang akan kerjasama dengan Swarovski), akan melantik 60 kedai yang paling cemerlang di seluruh Malaysia untuk menjadi pengedar yang sah-nya.
Ciri-ciri Istimewa C88 Premier:

  • Dapat melaksanakan kawalan kualiti yang tegas di setiap peringkat proses pembuatan. 
  • Teknik memasang batu yang berperingkat barang kemas berlian asli***




  • Giat membuat pelaburan ke atas teknologi dan mesin-mesin yang baru untuk memastikan peningkatan dan inovasi dalam produk-produk kami.
  • Memberikan servis lepas jualan yang unggul kepada kedai-kedai emas, supaya mereka dapat memberikan servis lepas jualan yang unggul kepada pengguna-pengguna.
Manfaat daripada kerjasama dengan Swarovski dan juga Usaha-usaha masa depan:
  • Mendapat satu resepi untuk kesempurnaan. Kesempurnaan ini dapat diperolehi dengan menggabungkan teknik pembuatan barang kemas dari C88 Premier, dengan batu permata kualiti tertinggi dari Swarovski, dan harga jualan yang munasabah. Contohnya sebentuk cincin emas 22k (91.6%) dapat diperolehi dengan harga serendah RM699 selepas diskaun.
  • Kemungkinan yang tidak berkesudahan dapat diperolehi dengan bantuan Swarovski Gemstone kerana pilihan batu permata yang beraneka, tidak kira dari segi saiz, bentuk atau pilihan warna. Produk-produk yang lagi istimewa dan inovatif dapat direka dan diperkenalkan kepada pengguna-pengguna.
Jenuh nak posing macam-macam. Tapi satu gaya ajer mampu. Hahah! Dalam goodies bag tuh ada benda berharga sangat-sangat. Jom kita tengok apa yang derang bagi.
I heart the gift very much! Especially the pen and the gemstone ( Zirconia ) from Swarvoski. Thanks guy. InshaALLAH..nanti akan dapat cincin pulak. Haishh..tak sabar nyer lahai. Walaupun bukan la minat sangat barang kemas, tapi dah barang free maka hati siapa kah yang tidak berbunga-bunga. Kan?
The crowd
Seterusnya , kami menuju masuk ke dalam Mahkota 3 Grand Ballroom di mana signing ceremony akan berlansung.Kat dalam tuh ada lagi spot yang derang letak gemstone untuk kita tengok dan ada yang boleh kita belek dan pegang.
Mahkota 3 Grand Ballroom
Cantik kan? All bling here and bling there.
From other camera :)
And ada booth lain yang kitaorg boleh see and touch. Lagi best bila ada orang yang bernama Lina from Swarovski company rajin dan peramah melayan kami semua.

Korang boleh pilih nak color zirconia yang mana satu then nanti die akan pasangkan kat cincin tuh and kita boleh pakai di jari sendiri.
 Cubaan Lina meletakkan batu zirconia yang saya pilih tadi pada cincin
Taraaaa~~~ begitulah rupanya cincin bertakhtakan zirconia apabila disarungkan di jari manis tuan empunya badan. Chewaaahh~~~ :)

Jadi, apa sebenarnya Zirconia ni?:

Zirconia is a cretead stone. Means, it's not found naturally dalam lombong. Yang kalau macam tu dah jatuh dalam kategori 'precious gemstone' macam diamond and other gems i.e : Rubies, emerald and sapphires.  Zirconia ni dah melalui proses sintetik dalam lab so, it's fall under category 'semi-precious gemstone'.  dalam Zirconia ni terdiri daripada bahan mineral yang dikenali sebagai mineral zircon. Ianya merupakan berlian yang sangat terkenal setelah mengalami proses simulasi . Sangat tahan lasak sehinggakan sesuai jika dipakai setiap hari.

Keistimewaan dan keunikan oleh  Swarovski Zirconia :

Swarovski hanya menggunakan zirconia yang berkualiti tinggi. Teknik dan cara pemotongan batuan zirconia ini hampir sempurna. Ini adalah kerana mereka mempunyai kepakaran dalam bidang pemotongan dan pengilatan. Keunikan dalam kemahiran yang mereka ada menyebabkan Swarovski Zirconia hampir menyerupai kesempurnaan yang ada pada berlian semulajadi. Untuk memastikan hanya yang original , setiap Swarovski Zirconia is marked with a microcospic "SWAROVSKI ZIRCONIA" laser engraving. Kalau nak tengok memang kena guna microscope sebab memang takkan nampak dengan naked eyes.

Masa ni, kami diberi peluang untuk lihat how beauty  the cutting of zirconia's propotions in details. Memang nampak jelas sangat ketelitian setiap pecahan belahan batuan permata zirconia ni. Kalau tengok pegang macam tu jer tak leh nak appreciate sangat. Nanti if korang tetiba nak beli gemstones kan, cer try mintak kat orang yang jual tuh nak tengok guna microscope..boleh ke tidak. Hehehe...

Seterusnya adalah acara yang paling bermakna buat HWL Trading Sdn.Bhd dan Swarovski. Macam biasa, ada short speech dan diikuti dengan tandatangan perjanjian kerjasama antara dua pihak.
*Throwback picture while we have visited Switzerland circa 2013
Selepas habis semua sesi bergambar dan mingled around. Kami pun dijemput makan di Taman Sari. Buffet style. Alhamdulillah..memang sedap-sedap belaka.
Lamb ni memang sedap sangat rasanya. Juicy habis! lamanya tak dapat makan dari masakan hotel. Bukan ape, dulu masa bekerja memang biasa ajer course or workshop kat hotel. Bila dah lama tak dapat makan ni jadi akan lebih menghargai :)
Macam biasa, kalau pergi blogger event dapatlah berkenalan dengan blogger-blogger yang lain. Kenalkan dari kiri : www.ainyyzain.blogspot.com ; http://nadhiewueen.blogspot.my/ and last but not least http://www.kisahemasputih.com/

Terima kasih sekali lagi kepada pihak penganjur kerana sudi menjemput kami semua bagi sama-sama menjayakan dan memeriahkan majlis ini. Sesuatu pengalaman yang tidak mungkin dapat saya lupakan. Pembuka tirai 2017 yang sangat manis. Saya doakan semoga kita semua dimurahkan rezeki dan diberi kesihatan yang baik.

That's All and Thank you for reading!

~ Memang cantik batu permata yang ALLAH S.W.T ciptakan di dunia ini. Tapi, tak dapat nak imagine bagaimana cantiknya lagi nanti batu berlian emas permata di syurga yang pastinya kekal abadi. Semoga kita semua ditempatkan di Syurga Firdaus A'Ala. Amin ~




You Might Also Like

5 comments

  1. alhamdulilah..bestnya event ni..kalau rezeki nany tak kemana kan..walaupun hotel ni depan office irda je..tak rezeki dpt join..but im happy dapat tengok gambar2 nany..wahh nanti cincin tu dah dapat nak nengokk tau..mesti cantikk..hehe

    ReplyDelete
  2. Cantiknyaaaaa kak Nany cincin tu :)

    ReplyDelete
  3. pertama kali dapat pergi event mcm ni..salam knal nany

    ReplyDelete
  4. Bestnye dijemput ke event. Nampaknya blog akak semakin dikenali

    ReplyDelete
  5. Bestnye dijemput ke event. Nampaknya blog akak semakin dikenali

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.