Pau Cendawan Frozen Sedap & Sihat - Tentunya Pau Cendawan Blues!

By Wednesday, January 18, 2017 , ,

Assalammualaikum w.b.t

Sekarang ni macam-macam frozen food yang berlambak di pasaran. Pilih  dan sediakan ongkosnya sajer kan? Cuma nak tau mana yang sedap dan menepati citarasa kita tu yang agak susah. Dah beli baru tau camane rasanya. Selalunya saya akan tanya juga tokeh kedai tentang rasa serta kualiti makanan tersebut dan saya salute pada mereka yang ikhlas memberi review. Moga bertambah lah rezeki hendaknya.


Kali ini, saya nak bagitau pada kawan-kawan semua tentang pau cendawan frozen yang sedang meletop di pasaran. Kat pasar malam pun ada jual jugak kan? Yang itu saya belum pernah cuba. Tapi yang ini : PAU CENDAWAN BLUES saya dah pernah try.

Cara nak masak pun senang, masuk kan ajer dalam pengukus dan kukus selama lima minit. Kalau nak lagi senang masuk dalam microwave lepas tuh 'ting!' dah siap. Sebab saya tiada microwave, jadi saya kukuskan ajer.

Bila dah siap masak then makan panas-panas. Fuhhh!!! rase kulit pau tuh sangat gebu gebas dan lembuuuuutttttt bangat! Fillings is of course dari mushrooms. Memang cukup rasa dan boleh tahan banyak juga. Seketul ni boleh makan sorang dan mengenyangkan.

Bahan-bahan yang digunakan untuk membuat Pau Cendawan Blues ni adalah daripada bahan yang terpilih. Contohnya ; menggunakan tepung gandum yang bebas dari  bahan peluntur and the fillings was made from scratch without MSG .

Ready to serve!
Sesuai juga dihidangkan untuk para tetamu atau dijadikan buah tangan untuk kawan-kawan, saudara mara, ibu-bapa dan sapa2 lagi la yang korang nak bagi. Lagi best kalau makan pau ni dengan secawan kopi atau teh tarik. Mmmm....sedapnya lahai. Kan? Kan? Kan?

Untuk sesiapa yang dah terliur dan teringin sangat nak rasa kesedapan Pau Cendawan Blues...boleh pergi ke instagram kawan saya di sini :

Kedaicikpah

Ataupun di FB beliau :

Kedai Cik Pah ni jual homemade food. InshaALLAH sedap dan berpuas hati dengan khidmat yang diberikan. Jangan malu dan jangan segan untuk contact Kedai Cik Pah if teringin nak makan Pau Cendawan Blues ni yer~~

That's All and Thank you for reading








You Might Also Like

5 comments

  1. akakpun mesti kena kukus..microwave dah lama sangat tak guna takut pulak... tak pernah cuba tau pau cendawanni... orang dah habis viral pun....

    ReplyDelete
  2. tak pernah cuba lagi babe cendawan ni. apa rasanya tu?

    ReplyDelete
  3. Sedappp kan pau cendawan ni. Nani pernah rasa sekali, beli dekat pasar malam. Hehe

    ReplyDelete
  4. glamer jgak pau cendawan ni. tapi tak pernah try lagi. sedap ya?

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.