Gambar Dengan Kawan

By Thursday, January 12, 2017 , , ,

Assalammualaikum w.b.t

Alamak!

Kawan ramai lah. Dari tadika sampai sekarang. Yang lama dan yang baru. Jadi untuk memberi keadilan yang saksama..saya nak share gambar saya dengan kawan-kawan saya yang banyak berjasa dan membantu saya semenjak saya kecil lagi.

Kita start dengan kawan sekampung yang saya kenal since tadika lagi. Sampai sekarang masih berkawan dan keep in touch:

Ini Ana. Gambar ni masa kami sama-sama bercuti di Langkawi. Masing-masing dah anak sorang time ni. Kira family vacation lah ni sesama. Kawan since kecik lagi tapi lepas tuh dia pindah ke Seberang Perak. Kami still keep in touch dengan tulis surat. Letak bedak dalam tuh. Wangi tau! haha~ skill menulis surat tuh pada saya membantu saya dalam subjek BM especially bab karangan. Goreng habis ayat..kah! Sekarang ni kami guna whatsapp ajer untuk bertanya khabar. Pernah juga melawat beliau di UK semasa saya dan keluarga menetap di PARIS.
Tak silap ni tahun 2013. Masa ni melawat Ana dan family nya di tempat tinggal beliau di PORTSMOUTH. Sejuk betul masa ni, since duk kat tepi laut kan. Rasa nak terbang melayang. Nasib ade stroller BMT ( berat dengan muatan )
Lepas tuh jejak kasih pulak kat LONDON. Masa ni saya dah anak 3 dan Ana masih lagi anak 2. Tahun ni beliau akan menimang lagi cahaya mata yang ke-4 :) InshaALLAH

Masa sekolah rendah, ada la kawan yang betul-betul kamcing dengan saya. Kak Cik, Anita dan Hajar. Tapi takde pulak gambar softcopy dengan derang. Bila saya masuk asrama, saya dah tak rapat dengan derang. Tulis surat pun tak. Bila balik kampung pulak, saya lagi suka tidur.

Bila masuk sekolah menengah di Convent dan duduk asrama, dapatlah kawan baru. Tapi berubah-ubah kawan yang baik tu dari form 1 smpi form 3. Cuma saya rasa terkesan bila dan form 3 la sebab kekonon nak masuk SBP or MRSM. Jadi, kena sama-sama study hard dan ikatan persahabatan tuh jadi lebih strong la. Hiks!

Yang baik dengan saya dah akhir-akhir tuh adalah Oya, Asmah Majid, Halina, Sal dan Huda. Gambar kat bawah ni masa reunion tahun 2009 di Putrajaya. Tak semua dapat hadirkan diri. Oya dan Halina juga tiada dalam gambar. Rindu ko Oya!!!!
Konsepnya pot luck dan tema adalah merah mak ngah.
Habis PMR, saya further ke MRSM. Ada few kawan yang sekelas dengan saya dapat sama-sama ke MRSM Balik Pulau. Antaranya, Oya, Halina, Huda, Hasnita dan Maisarah. Kat sana saya jadi closed sangat dengan Halina. Kawan baru pulak is Atirah, Kartini dan Mazlialita. Dengan Atirah dan Halina la saya banyak mencurahkan perasaan. Suka dan duka sama-sama. Pegi jogging kat luar Maktab, lepas tuh main tennis sama-sama. Walhal banyak kutip bola ajer dari main pukul betul-betul. Eksyen jer tuh.

Ada masa bila saya down , kawan-kawan ni la yang datang bagi kata-kata semangat pada saya. Mak Ayah jauh. Kenderaan pun takde nak datang melawat. Pandai-pandaila bawak diri sendrik.

Ni masa form 5 dok main percik-percik air kat kolam ikan depan opis maktab. Motip apa pun tak tau. Hahah!
Kekonon Amargedon style lah! sebelah kiri sekali Atirah diikuti oleh Mazlialita aka Maz ( roommate masa kat MRSM)

Gambar dengan Atirah and Adlin masa kenduri kawen kawan kitaorg kat mana ntah. Masa ni masing-masing single solo lagi
Gambar ngan Halina tader pulak. Sorry Leen...tapi sampai la ni, aku dok simpan dan guna  hang punya book mark tau!

Sekarang ni, yang selalu boleh jumpa is Maz since die pun dah resigned and jadi full housewife disamping buat business online baju dia.
Maz yang sekarang. Dah macam Neelofa dah I tengok you Maz!
Habis MRSM, masuk Asasi UM. Tade kawan rapat langsung. Busy dengan jadual yang padat lepas tuh duit tade sangat nak jalan sana jalan sini. Weekends selalu gi lepak umah pakcik kat Klang. Best juga sebab ade cousin yang rapat dengan saya. Makcik pula yang baik hati jenis melayan , masak best-best. Kalau nak balik UM, sure die akan masakkan something juga untuk saya buat bekal.
Cousin yang rapat dan baik dengan saya. She's in the middle

Bila habis ASASI saya sambung degree. Memula jer dok kat dalam kolej. Lepas tuh dok luar sebab tak aktif. Hahah! masa kat kolej tuh saya rapat dengan Tini. Takde gak gambar ngan derang tuh. Bila sewa rumah kat luar pula, saya closed dengan room mate saya Shar. Tapi tulah, tade gambar gak. hahah!Walaupun kami berlainan fakulti, tapi jadi baik sebab sebilik kan. Masa kena denggi, dia la yang banyak tolong. Tengok-tengokkan saya masa sakit. Kawan lain of course lah yang sama-sama belajar satu department. Cik Putih aka Ida.
Masa ni sambutan Hari Raya kat Department. Ida pakai tudung warna biru sebelah saya tuh
Lepas tu masa keje part time tu sumer..memang tade kawan la kan. Takat tegur gitu-gitu tu ade la. Tapi dah lupa dah sapa. Hehehe..

Masuk alam pekerjaan di PETRONAS bertambah kawan saya. Yang baik sampai harini pun ada lagi. Selalunya yang jadi closed bila cubicle sebelah-sebelah or bila kena buat project sama-sama. Antaranya..Kartini, Sanizan, Anifadora, Suhana, Shasmawate, Marissa..ramai lagi la. Cuma yang betul-betul rapat bila yang selalu makan sama-sama, sesi luah perasaan sama-sama, mereput buat keje stayback sama-sama sebab esok nak kena present. Hahaha! those were the days. Rindu jugak nak jumpa derang ni
Semua pun saya baik dengan derang. Dari kiri, saya, Kak Wa, Anifadora, Kartini, Sanizan dan Firdaus.
Bila berhijrah ke Jepun, saya dipertemukan dengan kawan-kawan yang baru. Rumah kami memang dekat sangat-sangat sebab menyewa style rumah apartment. Blok ajer lain-lain. Jalan kaki 3 minit oi dah sampai. Budak-budak ni pun sama rapat dengan derang.
Masa ni dalam train buat rombongan Che Kiah ke Aquarium kat YOKOHAMA. From left, Nana, me and Lia
Bila balik Malaysia dah susah nak jumpa macam dok kat Jepun dulu. Biasanya, seminggu sekali gak jumpa. Lepak kat rumah mengopi takpun turun ke playground layan anak-anak main. Rindu nya masa tuh!

Sekarang ada kawan baru yang lain. Ija. Kawan yang dok satu kejiranan dengan rumah. Selalu ajak buat amal kebaikan. Gi dengar kelas agama, ajak  buat usrah and etc. Saya ni jenis kena tarik sket kalau tak lambat la nak buat sendiri. Alhamdulillah.. atas nikmat kawan-kawan yang ALLAH S.W.T hadirkan dalam diri saya. Semoga ada kebaikan yang akan saya 'persembahkan' bersama kawan-kawan di akhirat kelak.

That's All and Thank you for reading!





You Might Also Like

2 comments

  1. irda baca rasa macan ada di semua tempat ke jadian.di london.di jepub..di petronas...di mrsm..cause irda rasakan macm sebahagian dr kawan2 tu.. hemmm time flies kan..sekejap sgt masa berlalu..pic nany pun berubah2 wajah..dr comel..menjadi cantik..skrg dah keibuan dan makin ayu

    ReplyDelete
  2. teringat dulu kalau dah berjauhan dengan kawan baik, mesti start tukar tukar surat, hantar gambar terbaru.

    seronok you merantau sana sini. kenal orang baru,pengalaman baru

    ReplyDelete

Terima kasih di atas segala komen dan sokongan.